monty on the run

A Monty on the Run egy ügyességi platformjáték.

Monty vakond, barátja, Sam Stoat (a zártörő cickány) segítségével megszökött a Scudmore börtönből, ahová ártatlanul zárták. Célja, hogy eljusson a görögországi Montos szigetére, amit szeretne megvásárolni. Az ehhez szükséges pénz összegyűjtéséhez egész Európát bejárva dolgoznia kell majd, de ezt csak akkor tudja megtenni, ha időben eléri a Gibraltárra tartó hajót.

monty_run
A kikötőhöz vezető úton be kell járnia a házát, az alatta húzódó csatornarendszert, a környező erdőt (futva, autóval, hátirakétával), de még egy másik hajót is, összeszedve a szétszórt aprópénzt és egyéb tárgyakat. Útját nehezítik a mindenfelé felbukkanó, oda-vissza portyázó ellenségek, érintésre robbanó bombák, mechanikus prések és egyebek, de ha ezeken a veszélyeken túljut, fel tud szállni a hajóra és el tud indulni dolgozni. A Monty on the Run a Gibraltárra tartó hajóhoz való eljutásról szól.

Monty az adott pályák felépítésétől függően tud futni, szaltóval ugrani, kötelet mászni, hátirakétával repülni, autózni, teleportálni, stb. Bizonyos pályaelemek halált okoznak (rejtett bombák, prések, vízbe esés, stb), mások segítenek vagy éppen gátolnak (például teleport).

A falakon futva, ugorva, sőt hátirakétával lebegve szedhetjük össze a tárgyakat (pénz, plusz élet, hamburger, stb). A felvehető tárgyak némelyike adott pályák részleteit változtatja meg (kötél, rovarirtó, útlevél, gázálarc, stb), módosítva a játékban lévő terület bejárhatóságát.

  • Az eredeti C64-es és ZX-Spectrumos változatban található “freedom kit” tárgyait a játék előtt kellett összeválogatni. Mivel ettől drasztikusan függött a végigjátszhatóság (értsd: felesleges szívatás volt), ezeket a tárgyakat mi inkább a pályákon helyeztük el.
  • A program a Doberdo Brothers által fejlesztett DevTool-al készült. Teljesen nulláról lett megírva C nyelven, felhasználva a hozzá tartozó GameLib-et (folyamatosan bővülő, saját assembly rutingyűjtemény).
  • Tartalmazza az összes pályát, a kezdő és befejező képernyőket (összesen 50db), 16 féle felvehető tárgyat, 23 féle ellenfelet, tömörítetlenül számolva 74kb grafikát, a teljes hosszúságú, egy csatornára mixelt zenét (4kb) , paletta átdefiniáló adatokat, stb.
  • Négyszínű üzemmódban fut, ebből két szín állandóan foglalt (a fekete és szürke), ennek ellenére van olyan pálya, ahol összesen 12 színt jelenít meg. Ez a speciális paletta átdefiniáló rutinnak köszönhető, amivel a lehető legtöbb szín megjelenítésére törekedtünk a pályákon (lásd a jobbra-balra tekerhető képeket lentebb).
  • A letölthető .rar csomagban fizikailag kinyomtatható kazettaborító (.png), dokumentáció (.pdf), TVC emulátor formátumú (.cas, .dsk) fájlok és kazettára vehető (.wav) fálj találhatók.
bájt
0
képernyő
0
ellenfél
0
felvehető tárgy
0
monty blog
enterprise128
tv computer