devtool
A Development Tool a legfőbb termékünk, minden komolyabb programunk ezzel készült. Egészen a kezdetektől törekedtünk olyanra fejleszteni, hogy minél többen használhassák (ez a cél még távolról sem teljesült, de egyre jobban közelítünk hozzá). Ilyen összetett és integrált rendszerről még csak nem is álmodozhattunk a 80-as években, de hipp-hopp, már itt is van! 🙂
A rendszer két fő részből áll. Az egyik az editor (fordítók és tool-ok), a másik a grafikus és hang engine assemblyben felépített, programból paraméterezhető és meghívható rutinjai (db lib).
Az editor a következőket tartalmazza:
- Z80 assembler és fordító (a nem publikált utasításkészlettel együtt)
- C fordító (small C / fast C)
- Realtime debugger (asm és c forrásban is mutatja, hol tart az emulátorban a program)
- Sprite atlasz (folderekbe strukturálható sprite-ok, 2/4/16 szín szerkezet, import, export, stb)
- Sprite szerkesztő (4 színű palettás / 16 szabad színben, maszkolással)
- Sprite animátor
- Pályaépítő (integrátor / tile (passzív és aktív) felépítés)
- Tile attribútor (duál színek beállítása a 2 színű tileokra)
- Zeneszerkesztő (2 sávos, sávonkénti tömör pattern tárolással)
- Sneven tracker importer (kényelmes, de kevésbé tömör mint a beépített editor)
- Wav importer (paraméterezhető)
- Hangeffekt szerkesztő
- ZX7 tömörítő (fájlra és szövegre (direkt forrásba illeszthetőre))
A DevTool a következő platformokra képes fordítani:
- Videoton TV-Computer
- Enterprise128K
- Primo
- HomeLab2
- HomeLab3/4
- HT1080z/TRS80
- Amstrad CPC
- ZX Spectrum
A platformok saját, programból meghívható lib rutinjai fejlesztés alatt állnak. A legkiterjedtebb értelemszerűen a TV-Computerhez készült lib, de már készül az Enterprise-hoz tartozó csomag is.
A DevTool előző verziói a TVC facebook csoportban elérhetők, ezen az oldalon pedig a (jelenleg fejlesztés alatt álló) következő generációs csomag lesz hamarosan letölthető.