impossible mission

RIADÓ!

4125-ös ügynök, vázolom a helyzetet: három napja egy akkor még ismeretlen személy elkezdte manipulálni a nagyhatalmak számítógépeit. A jelen állapot szerint a rendszer órákon belül nukleáris rakétákat lő ki a fontosabb világvárosokra! A behatolás nyomait követve azonosítottuk az elkövetőt, aki nem más, mint az elborult elméjű Elvin professzor! Szerencsére meg tudtuk határozni a helyzetét: egy irodakomplexumba vette be magát, amelyet automata robotok védenek. Előző ügynökeink (még egyikük sem tért vissza) információi alapján az irodák berendezési tárgyaiban rejtette el az irodájának belépési jelszavát.

Feladata, hogy gyűjtse össze a belépési kódhoz szükséges részeket, ezekből fejtse meg a kódot, hatoljon be a professzor irodájába és állítsa le a rendszert! Nyolc órája van minderre, a helikopter már feltöltve várja! Sok szerencsét!

im_run

Az Impossible Mission egy ügyességi, gyűjtögetős, logikai platformjáték. A feladat során Elvin professzor irodaházát kell bejárnunk. Az emeletek között liftekkel közlekedhetünk. Az emeleteken lévő termekben a berendezést átkutatva, képtöredékeket kell megtalálnunk. A keresést akadályozzák a mindenfelé nyüzsgő, veszélyes robotok. A szobákon belül futva, ugorva és miniliftekkel közlekedhetünk. Szükség esetén, bizonyos kódkulcsok megszerzése után a liftek helyzetét visszaállíthatjuk, ahogy a robotokat  is kikapcsolhatjuk.

Az összegyűjtött képtöredékeket megfelelően egymásra illesztve tiszta betűket kapunk. A betűkből összeáll a jelszó, ami a professzor ajtaját nyitja. Ha bejutunk a professzorhoz, akkor nyerünk, ha ez nem sikerül és lejár az idő, akkor vesztünk (és velünk vész a világ is).

Az irodaház emeletei között liftekkel közelekedhetünk, amely minden terembe vezető folyosónál megáll (a termekbe vezető folyosók színe azonos a termek színével). Fontos, hogy liftben állva tudjuk kezelni a személyi komputerünket is. Ez a komputer tárolja a küldetés alatt felderített termek és liftaknák elhelyezkedését, szerkezetetét, az összegyűjtött képtöredékeket és számolja a küldetésre maradt időt.

A programnak két változata van. Az „AUTO” változatban a küldetés alatt megszerzett képek töredékeinek feldolgozását és Elvin irodáját nyitó kód megfejtését a komputerünk automatikusan elvégzi. Ezzel szemben a „MANUAL” változatban kézzel kell átnézni, kiválogatni és egymásra illeszteni a képeket (az azonosított betűkből álló kód megfejtése ez esetben is automatikus).

Az irodaház egyik, jelzéssel nem ellátott termében található a „paradox komputer”. Ez egy sakktábla szerkezetű kijelzővel rendelkező számítógép, amelyet Elvin idő hiányában már nem tudott leválasztani a hálózatról. Pedig fontos lett volna neki, mert az ügynökség tudomására jutott, hogy ezzel a géppel el lehet tolni a rakéták indításának idejét. A gép különböző hangokat játszik le, mindegyiket egy-egy betűhüz rendelve. A dolgunk ezeket a hangokat emelkedő sorrendbe állítani. Minden hangsor helyes kirakásakor tíz percet nyerünk, viszont a következő hangsorok egyre hosszabbak lesznek.

A létesítményt kétféle típusú robot védi. A gömb alakúak lebegve, előre meghatározott útvonalakon őrjáratoznak, a másik fajta különböző sebességekkel és irányokban gurul (vagy áll) a padlón. Ezek különösen veszélyesek, mert a viselkedésük külső hatásokra dinamikusan meg tud változni (utánunk fordulnak, sebességet váltanak, stb), ezen kívül képesek távolról  is támadni: nagyfeszültségű ívkisüléssel halálra sújtanak minket. Ránk van bízva, hogy a viselkedési mintáikat kiismerve hogyan küzdjük le őket.

Azokban a termekben, amelyekben robotok és/vagy liftek vannak, azokban terminálok is vannak. A terminálba  belépve tudjuk kiválasztani a liftek alaphelyzetbe állítását, vagy a robotok húsz másodpercre történő kikapcsolását (feltéve, hogy találtunk ilyen kódkulcsokat is). A személyi komputerünk tárolja és kiírja  a rendelkezésünkre álló kulcsok típusát és számát.

  • A játék alapvetően a Commodore64-es változat logikája szerint került megírásra.
  • A program kódja, adatállományai, hang, grafika és egyéb formátumai saját fejlesztésűek és kifejezetten TVC-re íródtak (semmilyen kódrészletet nem tartalmaznak más programokból).
  • A grafikai elemek mindegyike a TVC-n való megjelenéshez teljes újrafeldolgozáson ment keresztül illetve került megrajzolásra (néhány terem a C64 – TVC képméret különbség miatt teljesen újra lett tervezve, de a terminál és a cukorka automata is át lett tervezve, memóriatakarékossági okokból).
  • A program az összes digitalizált szöveget tartalmazza (jelentősen átdolgozva).
  • A gömb robotok robotosabban néznek ki és úgy is mozognak.
  • Két változat készült: az egyikben automata, a másikban manuális a képek kirakása és a jelszó megfejtése.
  • A letölthető .rar csomagban fizikailag kinyomtatható kazettaborító (.png), dokumentáció (.pdf), TVC emulátor formátumú (.cas, .dsk) fájlok, kazettára vehető (.wav), valamint 3d nyomtatható (.stl) fáljok találhatók.
bájt
0
terem
0
féle tárgy
0
kép darab
0
2021_place_1

TVC Játékfejlesztői
Verseny 2021

1. helyezett

cart_im

Impossible Mission
Cartridge

(Árvai László)

enterprise128
tv computer