puckman

A Puckman egy ügyességi akciójáték, aminek célja, hogy PacMan-t a labirintusokban irányítva minél több pontot és gyümölcsöt együnk meg és ezáltal minél magasabb pontszámot érjük el. A pontok és gyümik fogyasztása közben a falak között bolyongó szellemek (Akabei, Pinky, Rosuke és Guzuta) üldöznek minket, akik ha elkapnak, megesznek és eggyel kevesebb élettel folytatjuk tovább. Ha elfogynak az életeink, a játéknak vége.

pacman_pacman

Amennyiben villogó nagy pontot eszünk meg, a szellemek ijedten próbálnak tőlünk minél messzebbre kerülni, mert ebben ez esetben leránthatjuk a rajtuk lévő színes lepleket. Amelyikről lekerül a lepel, az csupasz szempárként menekül vissza a labirintus közepén lévő szekrényükbe, új lepelért. A villogó pontok hatása (a szellemek ijedtsége) attól függ, hányadszorra teljesítjük az adott pályát (egyre röidebb ideig tart a hatásuk).

A labirintusok szélei átjárhatók (kimenve rajtuk, a túloldalon bejövünk). Ezeket az átjárókat a szellemek is használhatják, de közben lelassulnak (el tudunk előlük pucolni). Ha viszont ránk tapadnak, olyan útvonalat válasszunk, ahol nincs ennivaló, mert az evés lelassítja a mozgásunkat!

Egy pályát akkor teljesítünk és lépünk a következőre, ha a pályán lévő összes pontot megettük. Minden pályát háromszor kell teljesíteni, ezután átvezető animáció következik és jön a következő labirintus.

  • Egy helyett hat labirintus játszható.
  • A demó alatt váltogatja egymást a japán és az angol nevű címoldal, a szellemek neveivel együtt.
  • Az elsőt animáción túl öt teljesen újat készítettünk, minden labirintus váltáshoz egyet-egyet.
  • Az utolsó pálya előtt meglepetés karakter jelenik meg, finoman alakítva a történetet.
  • A program a Doberdo Brothers által fejlesztett DevTool-al készült. Teljesen nulláról lett megírva assembly nyelven, felhasználva a hozzá tartozó GameLib-et (folyamatosan bővülő, saját assembly rutingyűjtemény), adatállományai (hang, grafika és egyéb formátumai) saját fejlesztésűek és kifejezetten
    TVC-re íródtak (semmilyen kódrészletet nem tartalmaznak más programokból).
  • A játékot az eredeti arcade kiadásának negyvenedik évfordulójára készítettük.
  • A játékból készült cartridge Árvai László keze munkáját dícséri.
  • A letölthető .rar csomagban fizikailag kinyomtatható kazettaborító (.png), dokumentáció (.pdf), TVC emulátor formátumú (.cas, .dsk) fájlok, kazettára vehető (.wav), valamint 3d nyomtatható (.stl) fáljok találhatók.
bájt
0
labirintus
0
átvezető animáció
0
meglepetés
0
2020_place_1

TVC Játékfejlesztői
Verseny 2020

1. helyezett

cart_pacman

Puckman
Cartridge

(Árvai László)

enterprise128
tv computer