escape

A programot Vass Attila ötlete nyomán írtuk, több más platform után TV-Computerre is. Az Escape egy körökre osztott taktika, amely egy arénában játszódik, ahol ellenség vesz minket körbe. Minden körben választhatunk, hogy a nyolc lehetséges irány  közül az egyikbe lépünk egyet, vagy helyben maradunk. Az ellenség viszont sosem tétlenkedik: mindegyik lép felénk minden körben.

Szerencsére nem vagyunk teljesen fegyvertelenek: van egy lángszórónk (amelyet persze akkor van értelme használnunk, ha az ellenség csak egy lépésre van tőlünk), ekkor mind a nyolc irányba felperzseljük magunk körül a területet. A lángszóró minden használat után fogy, ezért nagyon óvatosan és takarékosan kell használnunk. A másik eszközünk egy teleport, amely áttesz az aréna egy másik, véletlenszerű pontjára. Ez is fogy minden használat után és a magas kockázata miatt csak igazán szorult helyzetben érdemes használni.

A harmadik eszközünk a józan ész és számítás: ha az ellenségeket egymásnak vezetjük, azok meghalnak és aki a hullájukba ütközik, az is elpusztul (mi is!)

escape_enemy

Ha egy pályát „kitakarítottunk”, új arénába teleportálunk, egyre több és több ellenséggel találva szemközt magunkat.

A pályák végén bonus pontokat kapunk, ezek közül az egyik a pályák száma után, egy másik a megmaradt időnk után, a harmadik pedig a hullák darabszáma után jár (érdemes minél többet gyártani mindenfelé). További bonusként plusz lángszóró és teleport töltetet is kapunk.

escape_head
enterprise128
tv computer